Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

10. Ε! λοιπόν Κλειώ, έχω να σου πω...


Έχεις δίκιο τελικά Κλειώ. 

Θα πάω στην πόλη να μιλήσω στους ανθρώπους για την ομορφιά των συναισθημάτων. Θα τους πω τι να κάνουν για να νιώσουν καλύτερα. Θα κάνω ό,τι μπορώ. Όμως πρέπει να σου πω κι ένα μυστικό που έχω. Ίσως με τη γνώση που σου έδωσαν τα ταξίδια σου να μπορείς να με βοηθήσεις. 




- Τι εννοείς μπάρμπα Μύθε;

- Κοίτα Κλειώ... Είναι ένα μυστικό για τα πρόβατά μου. 
- Τι μυστικό;

- Όλα ξεκίνησαν πριν από πολλά χρόνια. Δεν μπορούσα να εκφράσω τα συναισθήματά μου. Νόμιζα πως θα με κορόιδευαν αν το έκανα. Έτσι ζούσα στο βουνό και ήμουν πάντα ανέκφραστος. Δεν ήταν όμορφη η ζωή μου. Δεν ήξερα πως είναι να χαίρομαι, να λυπάμαι, να θυμώνω, να εκπλήσσομαι, να φοβάμαι,να αγαπώ... Μέχρι που συνάντησα την Κυρά των κυκλάμινων.

- Ποια;
- Την Κυρά των κυκλάμινων. 
- Ποια είναι αυτή η Κυρα των κυκλάμινων. Δεν έχω ακούσει ποτέ γι αυτήν, σ' όσα μέρη κι αν πήγα. 
- Είναι η πιο καλή νεράιδα του κόσμου!
- Και τι έγινε με αυτήν. Δεν καταλαβαίνω. 
- Αυτή με συμβούλεψε να πάω σε ένα μέρος που θα έβρισκα έξι πρόβατα. Αλλά αυτά δεν ήταν τυχαία πρόβατα. 
- Τι πρόβατα ήταν;
- Ήταν πρόβατα συναισθημάτων. 
- Δηλαδή;
- Κάθε ένα από αυτά ήταν κι ένα συναίσθημα. Κάθε φορά που ερχόταν το πρόβατο της λύπης κοντά μου, εγώ λυπόμουν. Κάθε φορά που ερχόταν το πρόβατο της χαράς, χαιρόμουν, του φόβου, φοβόμουν...αυτά τα έξι πρόβατα λοιπόν είχε το καθένα το δικό του όνομα και το δικό του χαρακτηριστικό συναίσθημα. 
- Ποια ήταν αυτά τα προβατοσυναισθήματα δηλαδή μπάρμπα Μύθε;

- Η Αγάπη, η Χαρά, η Έκπληξη, ο Θυμός, η Λύπη και ο Φόβος.

- Τι είναι ακριβώς το συναίσθημα μπάρμπα Μύθε; Πώς το εννοείς εσύ; Πώς το καταλαβαίνεις;
- Ναι, το συναίσθημα είναι αυτό που ένας άνθρωπος «αισθάνεται», όχι ως απλή αίσθηση αλλά ως κάτι βαθύ, εσωτερικό, που επιδρά στο σώμα (πχ καρδιακός ρυθμός) και την «ψυχή» του και σχεδόν πάντα εκφράζεται (στο πρόσωπο, στη φωνή, στη στάση του σώματος) και οι άλλοι μπορούν να το παρατηρήσουν και να το αναγνωρίσουν.

- Μάλιστα... μα τώρα δεν έχεις μόνο έξι. Έχεις πιο πολλά. Είναι κι αυτά τέτοια πρόβατα; 
- Ναι, αλλά αυτά είναι τα παιδιά των πρώτων έξι προβατοσυναισθημάτων. Μερικά από τα προβατοσυναισθήματα που έχουν "προκύψει" από τα πρώτα έξι είναι: η Στοργή, η Λαχτάρα, το Κέφι, η Υπερηφάνεια, η Αισιοδοξία, η Ανακούφιση, η Οργή, η Απογοήτευση, η Συμπόνοια....

- Ναι, κατάλαβα. Είναι καταπληκτικό αυτό που έχεις ζήσει! Όμως σε τι θέλεις να σε βοηθήσω εγώ;

- Δεν μπορώ να πάω στην πόλη χωρίς τα συναισθήματα που μου δημιουργούν αυτά τα συναισθηματοπρόβατα. Τώρα που είναι πολλά, δεν μπορώ να τα πάρω όλα μαζί μου και δεν ξέρω ποια να διαλέξω... 

- Να πάρεις μόνο τα πρώτα έξι που σε βοήθησαν να νιώσεις και να εκφράσεις τα συναισθήματά σου μπάρμπα Μύθε. Αφού βοήθησαν εσένα, θα βοηθήσουν κι άλλους! Έτσι δεν είναι;

 Ο μπάρμπα Μύθος χαμογέλασε. 

- Πράγματι Κλειώ έτσι είναι. Πάλι έχεις δίκιο.